Transport feroviar

Cel mai important nod feroviar este Suceava, care dispune de trei gari – Suceava Nord – Itcani – Burdujeni (o monumentala constructie arhitectonica ridicata între anii 1896-1902) si Suceava Vest, pe aici rulându-se atât cel mai mare tonaj de marfuri si materii prime necesare industriei orasului cât si cel mai mare numar de pasageri.

Principala artera feroviara o reprezinta magistrala 500 Bucuresti – Suceava – Vicsani , cu legatura spre Ucraina si Polonia. Din ea se desprind atât linii secundare: Dolhasca -Falticeni (25km), Darmanesti –Paltinoasa – Gura Humorului (37km), Dornesti –Radauti –Putna – Nisipitu (59km), cât si linia de legatura între inelul feroviar extracarpatic si cel intracarpatic care pâna la Beclean pe Somes totalizeaza 239 km.

Pe teritoriul judetului, din aceasta linie ferata deriva traseele secundare: Vama – Moldovita (20km), Pojorâta – Fundu Moldovei (7km) si Floreni – Dornisoara (22km), care deservesc atât localitatile de pe vaile afluente mai mari ale Moldovei si Bistritei, cât si nevoile industriei lemnului si turismului.

Leave a reply